Vad ingår i "teknisk förvaltning" för er?
Vår bostadsrättsförening har funderat en del på vad som egentligen bör ingå i "teknisk förvaltning" när man anlitar en extern partner. Det är lätt att fokusera på det som är akut, men det finns ju så mycket annat som behöver skötas löpande. Jag stötte på en resurs som heter Teknisk förvaltning i Umeå, som beskriver att deras tekniska förvaltning omfattar tillsyn, felanmälan, upphandling av entreprenörer och kontroll av lagkrav som OVK och energideklaration. De arbetar också utifrån en underhållsplan för att åtgärda slitage planerat. Det låter som en omfattande tjänst. Jag undrar vad ni andra anser är de viktigaste delarna av teknisk förvaltning för er fastighet? Vad får man absolut inte missa? 🤔
12 visningar

För mig är en av de viktigaste delarna att få hjälp med att upprätthålla en aktuell underhållsplan. Att ha en tydlig överblick över fastighetens status och kommande underhållsbehov är avgörande för att undvika oväntade kostnader och säkerställa att fastigheten behåller sitt värde. Det handlar om att vara proaktiv snarare än reaktiv.