top of page

Allmänna diskussioner

Offentlig·81 medlemmar

Hva brukes ramekin til i kjøkkenet hjemme

Hei. Jeg kom nylig over noe som heter ramekin, og ærlig talt hadde jeg ikke hørt så mye om det før. Jeg begynte å lese litt og fant denne siden https://www.azdesign.no/no/articles/460/ramekin, hvor det forklares hva det er og hvordan det brukes. Det virker som det er små former som kan brukes både til tilberedning og servering av mat. Jeg ble litt nysgjerrig på om dette er noe som faktisk brukes i en vanlig hverdag. Samtidig er jeg usikker på om det er nødvendig, eller om det bare er et ekstra kjøkkenelement. Er det noen som bruker dette jevnlig?

6 visningar
Madina Tarin
Madina Tarin
i förrgår

Jeg har faktisk brukt ramekin en stund, selv om jeg heller ikke visste så mye om det før. Det som er praktisk er at de er laget for små porsjoner, så man kan tilberede og servere direkte i samme form. Jeg bruker dem til forskjellige typer retter, spesielt når jeg lager noe i mindre mengder. Det gjør det litt enklere å organisere maten, siden alt allerede er delt opp i porsjoner. Jeg opplevde også at det fungerer greit i hverdagen, ikke bare ved spesielle anledninger. Det er en enkel løsning, men den kan være ganske nyttig.

bottom of page